
| Liczba pasków | 2 |
| Ilość zębów | 130 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| Długość [mm] | 1040 |
| Długość 2 [mm] | 464 |
| Szerokość [mm] | 20 |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| Podziałka zębów [mm] | 8 |
| nr EAN | 3165141259223 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Ciężar [kg] | 1,4 |
| Ilość zębów | 130 |
| Szerokość [mm] | 20 |
| 2 paski | |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| z rolkami | 4 |
| nr EAN | 4010858796693 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 31 |
| Ilość zębów | 130 |
| Ciężar [kg] | 2,37 |
| Szerokość [mm] | 20 |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| 2 paski | |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| z rolkami | 4 |
| nr EAN | 4010858769710 |

| nr EAN | 8021787548426 |

| nr EAN | 8021787553147 |

| nr EAN | 8021787028584 |

| nr EAN | 8021787028782 |

| Ilość zębów | 130 |
| Ilość zębów | 58 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Szerokość [mm] | 20 |
| Liczba pasków | 2 |
| dla numeru artykułu | A200 |
| nr EAN | 8430632500517 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Szerokość [mm] | 20,0 |
| Ilość zębów | 130 |
| Ilość zębów | 58 |
| Ciężar [kg] | 1,5 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| nr EAN | 4027816217725 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Ilość zębów | 58 |
| Ciężar [kg] | 0,47 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| dla numeru OE | 036 109 119 P S1 |
| nr EAN | 4027816217749 |

| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 5414465980169 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 5414465981708 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| Szerokość 1 [mm] | 20 |
| Liczba zębów 1 | 130 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| nr EAN | 8032747131930 |

| Liczba pasków | 2 |
| Szerokość 1 [mm] | 20 |
| Liczba zębów 1 | 130 |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| Ilość rolek napinających | 2 |
| Ilość rolek nawrotnych | 2 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łącznikiem |
| nr EAN | 4250093482054 |

| Liczba pasków | 2 |
| Liczba zębów 1 | 130 |
| Szerokość 1 [mm] | 20,00 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| Szerokość 2 [mm] | 17,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108305909 |

| Liczba pasków | 2 |
| Liczba zębów 1 | 130 |
| Szerokość 1 [mm] | 20,00 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| Szerokość 2 [mm] | 17,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108810755 |

| Liczba zębów 1 | 130 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| Szerokość 1 [mm] | 20 |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
| nr EAN | 7316571637259 |

| Liczba zębów 1 | 130 |
| Liczba zębów 2 | 58 |
| Szerokość 1 [mm] | 20 |
| Szerokość 2 [mm] | 17 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
| nr EAN | 7316574270682 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Szerokość [mm] | 20,0 |
| Ilość zębów | 130 |
| Ilość zębów | 58 |
| Ciężar [kg] | 1,5 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4044688639172 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025