
| Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
| Ilość połączeń | 6 |
| Ciężar [kg] | 0,184 |
| nr EAN | 5050063194555 |

| Zakres temperatury od [°C] | -40 |
| Zakres temperatury do [°C] | 130 |
| nr EAN | 4047024417014 |

| nr EAN | 4047025204378 |

| nr EAN | 5050100279832 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759511602 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759514689 |

| nr EAN | 5012759972823 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759968611 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową |
| Ilość podłączonych styków | 6 |
| nr EAN | 5012759981306 |

| Kolor | czarny |
| Ciężar [kg] | 0,052 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 8053379053087 |

| Napięcie [V] | 5 |
| Gwintowana złączka | M12x1.5 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 45 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciśnienie robocze [bar] | 1800 |
| nr EAN | 8053379340866 |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 8053379924752 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | brązowy |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
| nr EAN | 8012510006986 |

| nr EAN | 8012510091104 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 47,3 |
| nr EAN | 8012510022740 |

| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Rozmiar klucza | 24 |
| Specyfikacja | 18 |
| nr EAN | 8012510024676 |

| Ciśnienie od [kPa] | 11 |
| ciśnienie do [kPa] | 306 |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,75 |
| nr EAN | 8012510026786 |

| Długość [mm] | 110 |
| Dolot - Ø [mm] | 70 |
| Wylot - Ø [mm] | 70 |
| nr EAN | 8012510050149 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Kolor obudowy | czarny |
| Średnica [mm] | 20 |
| nr EAN | 8435050620878 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | zielony |
| Wymiar gwintu | M12x125 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 8435050633700 |

| Kolor obudowy | czarny |
| Ilość biegunów | 2 |
| Średnica zabudowy [mm] | 20 |
| nr EAN | 8435050631164 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | czarny |
| nr EAN | 8435050636275 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| nr EAN | 8435050634653 |

| Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
| Ilość połączeń | 6 |
| Ciężar [kg] | 0,180 |
| dla numeru OE | 82 00 280 060 |
| nr EAN | 4027816457879 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| dla numeru OE | 55209194 |
| nr EAN | 4027816494416 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z materiałami dodatkowymi |
| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 4082300306255 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Liczba otworów do mocowania | 1 |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| nr EAN | 4082300306736 |

| Sposób montażu | Nasadka rurowa |
| Ilość połączeń | 6 |
| Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 70 |
| nr EAN | 4082300322316 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 22 |
| Rozmiar klucza | 24 |
| Wymiar gwintu | M12 x 1,25 |
| Rodzaj czujnika | czujnik piezoelektryczny |
| nr EAN | 4082300407884 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Opór [Ohm] | 770 |
| Ilość biegunów | 2 |
| Głębokość zabudowy [mm] | 47,3 |
| Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny |
| nr EAN | 4082300408065 |

| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 4082300619843 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 4082300775532 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300802856 |

| nr EAN | 8001063960739 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| nr EAN | 8001063872131 |

| nr EAN | 8001063666044 |

| nr EAN | 8001063951041 |

| nr EAN | 8001063678337 |

| Ilość połączeń | 4 |
| Kolor | czarny |
| Ciężar [kg] | 0,020 |
| nr EAN | 5907558581003 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28 |
| nr EAN | 5907558582116 |

| nr EAN | 5901619512371 |

| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Kolor wtyczki | czarny |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Sposób montażu | spięty |
| Średnica obudowy [mm] | 20 |
| nr EAN | 5902659783592 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 47,3 |
| nr EAN | 5902659791054 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,2 |
| nr EAN | 5903364311117 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Głębokość zabudowy [mm] | 28 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| dla numeru OE | 82 00 285 798 |
| dla numeru OE | 93179803 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Rozmiar klucza | 24 |
| dla numeru OE | 82 00 680 689 |
| dla numeru OE | 22060 00Q0A |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Głębokość zabudowy [mm] | 28 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4040074118726 |

| Ciśnienie [bar] od | 0,26 |
| Ciśnienie [bar] do | 2,91 |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4040074293904 |

| Dolot - Ø [mm] | 70 |
| Wylot - Ø [mm] | 70 |
| Długość [mm] | 110,5 |
| Rodzaj korpusu | z obudową |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza |
| nr EAN | 4010326936057 |

| Zakres pomiarowy od [kPa] | 20,0 |
| Zakres pomiarowy do [kPa] | 300,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
| nr EAN | 4010326970730 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025