Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » tworzenie mieszanki Mazda CX-5 (KE, GH) » sonda Mazda CX-5 (KE, GH)

sonda do MAZDA CX-5 (KE, GH)

wybierz typ samochodu MAZDA CX-5 (KE, GH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 4047026449259
nr EAN 4047026449273
Jakość OE
Ograniczenia producenta DENSO
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 613
Ilość biegunów 4
Masa [g] 109
nr EAN 8717613114674
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379323883
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510012031
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy szary
Wymiar gwintu M 12x1,5
nr EAN 8435050617243
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy biały
Wymiar gwintu M 12x1,5
nr EAN 8435050624135
Rodzaj oporu czujnik cieplny masy powietrza
Ilość połączeń 5
Ciężar [kg] 0,041
nr EAN 4054224771419
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
Ilość połączeń 2
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 8/6
nr EAN 4082300761276
cena brutto:
1,060.00 zł
 Kup
Ilość przewodów 4
Wersja Air Fuel Ratio
Długość przewodu [mm] 490
Długość [mm] 610
Sonda lambda Sonda regulacyjna
Układ wydechowy przed katalizatorem
dla numeru OE SH01-18-8G1
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Kolor biały
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074287309
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.